Gnistan – pulshöjande aktivitet för en förbättrad inlärning

Jag återkommer till detta ämne för att idag har jag dragit igång mitt egna pulsprojekt. Kort beskrivit har jag erbjudit en klass två stycken pass med pulshöjande aktiviteter i veckan.

imageJag har i ett tidigare inlägg nämnt spark och naperville projektet (om ni vill veta mer om det klicka bara på respektive namn) som har en röd tråd och det är hur pulshöjande aktivitet kan påverka inlärningen positivt samt få hjärnan att utvecklas. Jag kommer inte skriva något djupare om detta nu utan hänvisar till tidigare inlägg som finns länkat i början av denna text.

Men jag återkommer till detta ämne för att jag idag har dragit igång mitt egna pulsprojekt. Kort beskrivit har jag erbjudit en klass två pass pulshöjande aktiviteter i veckan. Dessa pass är på 30 minuter och ligger innan skolan börjar eller i början av dagen.

Passen är frivilliga men jag har bombarderat dem med fakta om hur pulshöjande aktivitet optimerar inlärning m.m. för att öka sina chanser till bra betyg i alla ämnen. Jag hade 13 tappra av totalt 28 i klassen som stod redo kl. 8:00 och i filmen nedan får ni se vad vi använde för metod.

Det som är mest positivt är att alla låg på ett pulsintervall runt 70-100% i snitt i minst 20 minuter. Jag kommer i fortsättningen inte blogga varje gång vi kört ett pass. Däremot kommer jag att filma och lägga ut på min youtube kanal varje gång vi använder oss av en ny metod.

Men kolla nu in filmen och glöm inte att anmäla er till detta evenemang med massa häftiga föreläsningar kring detta ämne. Anmälan

 

Lämna en kommentar

  • (will not be published)